پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

ماجرای تعطیلی برخی از نانوایی‌ها چیست؟ | وضعیت عرضه نان در مشهد چگونه است؟

  • کد خبر: ۲۰۶۷۵۹
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
ماجرای تعطیلی برخی از نانوایی‌ها چیست؟ | وضعیت عرضه نان در مشهد چگونه است؟
مدتی است که در تهران برخی از واحد‌های صنفی نانوایی اعلام کرده‌اند که به علت کمبود آرد و محدودیت فروش بیش از ۴ عدد نان روزانه به هر نفر، واحد صنفی آنان را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در این رابطه با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تعداد خرید انواع نان سنتی وجود ندارد، گفت: اطلاعیه یا ابلاغیه‌ای درباره محدودیت فروش بیشتر از ۴ عدد نان با یک کارت بانکی نداشته‌ایم و ابلاغیه‌ای نیز از دولت دریافت نکرد‌ه‌ایم.

نظری با تکذیب موضوع تعطیلی نانوایی‌ها ادامه داد: نرخ نان نیز تغییری نداشته و همان نرخ‌های مصوب قبل است.

برخورد با نانوایی‌های متخلف

مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم در این رابطه گفت: توسط نهاد‌ها و مجموعه‌های دولتی هیچ محدودیتی برای خرید نان ابلاغ نشده و با هر واحد صنفی که با نصب پلاکارد یا بنر به این امر مبادرت ورزد و اذهان عمومی را تشویش کند، برخورد قاطع می‌شود.

سهمیه آرد کم شده است؟

در همین رابطه نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به اینکه «نانینو» سامانه فروش هوشمند نان، سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها را به شدت کاهش داده و این امر منجر به اعتراض برخی از واحد‌های صنفی نانوایی شده که پاسخگوی نیاز روزانه آن‌ها نیست، گفت: سهمیه نانوایان در ماه جاری در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته که این امر اعتراض برخی نانوایان به اتحادیه را به همراه داشته است.

محمدجواد کرمی افزود: شرکت نانینو (شرکت ارائه‌دهنده دستگاه‌های هوشمند نانوایی) اعلام می‌کند «محدودیتی برای فروش نان به مردم نداریم»، اما این شرکت برای نانوایان محدودیت فروش نان گذاشته است، به‌طوری که اگر یک نانوایی برای فروش هر کیسه آرد تعداد کارت بانکی کمتری در دستگاه نانینو کشیده باشد سهمیه آرد نانوایان را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال برای هر کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی که ۱۱۰ عدد نان سنگک پخته می‌شود باید ۳۶ نفر خرید داشته باشند.

خطای سیستمی، مشکل اصلی

کرمی خاطرنشان کرد: امروز تعداد زیادی از نانوایان به این موضوع معترض بودند، اما از آنجا که متولی این امر مشخص نیست ما حتی نمی‌دانیم که چه‌دستگاهی باید در این خصوص پاسخگو باشد؛ وزارت کشور در این ارتباط می‌گوید که «شرکت نانینو و وزارت اقتصاد باید پاسخگو باشند»، با مراجعه به وزارت اقتصاد به ما اعلام می‌شود که «وزارت جهاد کشاورزی مسئول است» و در نهایت به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: مشخص نبودن متولی این موضوع باعث شده است امروز شاهد باشیم که نانوایان سردرگم باشند و ما نیز در اتحادیه پاسخی برای ارائه به آن‌ها نداشته باشیم، زیرا ما حتی به سامانه نانینو دسترسی نداریم.

نایب‌رئیس اتحادیه نانوایان سنتی ادامه داد: آرد اختصاصی به نانوایان نیاز آن‌ها تا ظهر را بیشتر تأمین نمی‌کند و این موضوع در نهایت منجر به آن خواهد شد که نانوایان حتی نتوانند دستمزد کارگران خود را تأمین کنند، زیرا آرد کافی در اختیار ندارند.

ورود اتاق اصناف به تعطیلی برخی نانوایی‌ها

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه نانوایان ابهامات و مشکلاتی با سامانه نانینو دارند که از سوی اتاق اصناف ایران، برای رفع این موارد اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در شهر‌های بزرگ، هر نانوایی لواشی نیاز دارد که به طور روزانه ۱۰ کیسه آرد را نان کند در غیر این صورت، کسب و کار او توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین باید نحوه توزیع آرد به نحوی باشد که نانوایی‌ها تعطیل نشوند و نان با کیفیت به دست مردم برسد.

محمود بنانژاد تاکید کرد: نیاز امروز در زمینه تهیه و توزیع آرد و نان این است که عملکرد سامانه نانینو شفاف شود، به طور مثال نانوا می‌خواهد بداند که آیا محدودیتی در عرضه نان دارد یا خیر و اگر قرار است طی عملکردی، مشوق‌هایی داشته باشد یا تنبیهاتی برای او در نظر گرفته شود، شرایط آن چیست و منظور از فروش نامتعارف نان دقیقا چیست.

نانوایی‌های مشهد بدون هیچ مشکلی عرضه نان دارند

احمدرضا کشتگر، رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در این رابطه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: جوسازی تعطیلی نانوایی به هیچ عنوان در مشهد رخ نداد و تنها یک بنر که مربوط به شهر تهران بود در کانال‌های تلگرامی دست به دست شد و به سرعت جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی واحد‌های صنفی نانوایی در مشهد بدون محدودیت عرضه نان دارند و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد درباره مشکلات سامانه نانینو نیز گفت: این سامانه متاسفانه مشکلات زیادی دارد، اما در عرضه نان خللی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: مشکل سامانه باید از مرکز مدیریت و حل شود و متاسفانه چندان به حل مشکلات این سامانه که از سوی ما گفته می‌شود، توجهی نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->